top of page
Stephan Ummelen

Stephan Ummelen (40) is auteur, adviseur, onderzoeker & spreker m.b.t. de thema's betekenis en vertrouwen in het werkende leven. Toen hij begin 20 was, startte Stephan een succesvol reclamebureau. Als directeur van dit bureau stelde hij duizenden keren de vragen ‘wie zijn jullie’ en ‘waar staan jullie voor’ aan organisaties in binnen- en buitenland.

 

Gaandeweg ervoer hij hoe het gesprek over identiteit, betekenis en organisatiecultuur ondergesneeuwd raakt door het marketingdenken. Het resultaat is een groeiende kloof tussen wat organisaties over zichzelf beloven, en wat hun medewerkers en klanten daarvan geloven.

In 2015 verkocht hij zijn bureau om zich exclusief te richten op waardengedreven werken: werken volgens intrinsieke idealen en een hoger doel. Deze idealen worden anno 2024 steeds belangrijker in wat velen bestempelen als een opkomende ‘betekeniseconomie’. Een economie waarbij zelfexpressie, zingeving en ontwikkeling in het werk centraal staan.

Inmiddels hebben moderne organisaties een ‘purpose statement’, waarmee ze hun bestaansrecht koppelen aan een maatschappelijke rol. Tegelijkertijd scoort Nederland als een van de slechtste landen ter wereld als het gaat om medewerkersbetrokkenheid, en gelooft bijna de helft van alle Nederlanders niks van de goede bedoelingen van deze bedrijven.

 

Leven we in een betekeniseconomie?
Of eerder een bullshiteconomie?
En hoe kunnen we die betekeniseconomie stimuleren?

Stephan spreekt, schrijft, adviseert en onderzoekt (NL/ENG) over de thema’s betekenis & vertrouwen in organisaties. En hoe werk een steeds belangrijkere rol speelt in de menselijke zoektocht naar zingeving.

 

Dat doet hij niet alleen. Waardengedreven is een netwerk van gelijkgestemden met diverse competenties; ingezet waar nodig.

 

Eind 2023 publiceerde Stephan zijn eerste boek: Betekenis & Bullshit - zingeving & marketing in de betekeniseconomie.

Stephan heeft het over
Visie/Missie, Purpose, Kernwaarden, Organisatiecultuur, Leiderschap,

Verandering, HR, Communicatie, Betrokkenheid & de Betekeniseconomie

Waardengedreven
Waardengedreven
Waardengedreven
Waardengedreven
bottom of page