Het meten van waarden

In 2016 hebben we samen met een wiskundige en een professor gedragswetenschappen van de Radboud Universiteit een methode ontwikkeld om het draagvlak van waarden in grote organisaties wetenschappelijk te meten. En ook hebben we de software geschreven om dat efficiënt te doen.

We werden ingevlogen (letterlijk) om de waarden van een herpositionering van een Engelse busmaatschappij te toetsen. ​Dat is belangrijk, want dertigduizend mensen (voornamelijk buschauffeurs), moesten iets van die nieuwe uitgangspunten vinden.

Onze software was er heel duidelijk over. Twee van de drie kernwaarden werden door de organisatie gedragen. De derde was eerder een managementambitie dan een organisatiewaarde. Nuttig om te weten voor de afdelingen strategie en communicatie!

Onze inzichten over wat wel en niet werkt met betrekking tot waarden komen deels uit de unieke inzichten van onze wetenschappelijke methode.

 

Meer weten over hoe waarden in organisaties werken?
En hoe we dat meten?

 

We vertellen je er graag over.