Het meten van waarden

We hebben samen met een wiskundige en een professor gedragswetenschappen van de Radboud Universiteit een methode ontwikkeld om het draagvlak van waarden in grote organisaties wetenschappelijk te meten. En ook hebben we de software laten schrijven om dat efficiënt te doen.

We werden een tijdje terug ingevlogen (letterlijk) om de waarden van een herpositionering van een Engelse busmaatschappij te toetsen. ​Dat is belangrijk, want dertigduizend mensen (voornamelijk buschauffeurs), moesten iets van die nieuwe uitgangspunten vinden...

Onze software was er heel duidelijk over. Twee van de drie kernwaarden werden door de organisatie gedragen. De derde was eerder een managementambitie dan een organisatiewaarde. Dat is heel, heel belangrijk om te weten bij een herpositionering.

Onze inzichten over wat wel en niet werkt met betrekking tot waarden komen deels uit de unieke inzichten van onze wetenschappelijke methode. Het is een hele effectieve manier om het draagvlak de (gewenste) uitgangspunten van cultuur te meten.

 

Meer weten over hoe waarden in organisaties werken?
En hoe we dat meten?

 

We vertellen je er graag over.