top of page
janus2 (1).png

Draagvlakmetingen

Elke organisatie heeft fundamentelen uitgangspunten. Kernwaarden, missie & visie of purpose statements: ze gaan allemaal over wat belangrijk is. Of zou moeten zijn...

Gek genoeg zijn er weinig organisaties die het draagvlak van deze fundamentele uitgangspunten toetsen met een (periodieke) meting.

 

Daarom heb ik samen met een wiskundige en een gedragswetenschapper een methodiek ontwikkeld die het draagvlak van deze uitgangspunten meet onder alle medewerkers en andere belanghebbenden..

 

Onze tool biedt niet alleen inzicht in het draagvlak van fundamentele uitgangspunten van de organisatie, maar ook in de aard, grootte en locatie van eventuele meningsverschillen. Zo weet je waar aandacht nodig is als het gaat over het versterken van organisatiecultuur.

De uitkomsten van ons waardenonderzoek zijn altijd statistisch getoetst. Wil je weten hoe mensen écht denken over de dingen waarvan de organisatie zegt dat ze het belangrijkst zijn?

bottom of page