Waarden in een krappe markt
 

Shell zit in een lastig parket. Hoewel de oproep van de directie aan haar aandeelhouders om tegen de klimaatresolutie van Follow This te stemmen is gehonoreerd, gaat het op een ander vlak compleet de verkeerde kant op.
 

Het is algemeen bekend dat goed opgeleide bèta's schaars zijn, en dat recruiters in de rij staan om pas afgestudeerde technici te werven. Vroeger kon je je concurrenten nog aftroeven met een hoog salaris, een fijne werkomgeving en een auto of laptop van de zaak.

 

Maar de nieuwe generatie arbeidstoetreders houdt er hele andere waarden op na. Het blijkt namelijk dat waar centennials (generation Z) de meeste waarde aan hechten niet tastbaar is; wat ze het belangrijkst vinden is werk doen dat goed is.

 

En dat is slecht nieuws voor Shell, want wat de nieuwe lichting ingenieurs als goed beschouwt is het bijdragen aan een duurzame wereld. En gezien jonge technici in deze tijden van schaarste de werkgevers voor het uitkiezen hebben, delft een bedrijf als Shell al snel het onderspit.

Het wegstemmen van de Follow This-resolutie geeft Shell weliswaar de flexibiliteit in de markt die het nastreeft, haar positie als aantrekkelijke werkgever voor jonge professionals zal het geen goed doen...

Méér van dit? Direct in je inbox? Dat kan.

Waardengedreven © 2020 | Broeders@Waardengedreven.nl