Reclamedrift
 

In 2015 verlieten we ons reclamebureau om Waardengedreven te starten. Niet omdat er geen ruimte was voor waarden in ons werk; elke briefing begon er mee. Maar er knaagde iets over het waarom van deze waarden.

De onderliggende vraag van klanten was vaak: 'wie moeten we worden om succesvol te zijn?'. En dat was precies het probleem. Als marketing het uitgangspunt is om op zoek te gaan naar wat je als organisatie belangrijk vindt ligt het wensdenken al snel op de loer. Het resulteert vaak in het schetsen van een toekomstig ideaalbeeld dat vooral de markt dient; niet wat medewerkers vandaag drijft.

 

Met Waardengedreven stellen we de vraag 'wat vinden medewerkers belangrijk en hoe gaan ze relaties aan met mensen die dezelfde dingen nét zo belangrijk vinden?'. Dit resulteert in betrokken medewerkers en trouwe klanten.

 

Waarden gaan niet over hoe je de organisatie positioneert; daar zijn marketeers goed in. Waarden gaan over het lef om ergens voor te staan. En écht ergens voor staan blijkt een uitstekende manier om succesvol te worden.

Méér van dit? Direct in je inbox? Dat kan.