Campagne

Een kloosterorde wilde haar 800e (!) verjaardag vieren. Maar "zelfs het lokale sufferdje is niet in ons geïnteresseerd", vertelde de Provinciaal Overste ons bij een kennismaking tussen een katholieke orde en twee seculiere broers...

Wat volgde was een bijzondere ontmoeting van werelden, waarin we ontdekten dat we meer met elkaar deelden dan we hadden gedacht. Deze onverwachte herkenning stond centraal in een campagne van een jaar waarin we een jaar lang samen een stokoude orde nieuw leven inbliezen.

We maakten een radioprogramma over de zeven sacramenten, een boek over de ervaringen van DASMAG schrijvers over hun verblijf in een Dominicaans klooster, we gingen in gesprek met studenten over levensvragen onder het genot van speciaal voor het jubileum gebrouwen bier. Telkens stond de ervaring centraal: een seculiere wereld en een kloosterorde hebben meer gemeen dan je zou denken.

 

Het hoogtepunt van de campagne: we bereikten 17 miljoen mensen met het herontwerpen van het traditionele habijt door een bekende mode-ontwerper. Naast aandacht in wereldkranten als Die Welt en complimenten van de curator van het MOMA in New York schreef zelfs het lokale sufferdje er over.