Bedrijven streven niet langer naar het verdienen van zoveel mogelijk geld, zo zeggen ze. Stuk voor stuk claimen ze gedreven te worden door een maatschappelijke missie – of purpose – in een nieuwe realiteit van zakendoen: de betekeniseconomie. Maar hoeveel van deze idealen zijn écht?
En hoeveel is bullshit?
Als directeur van een reclamebureau stelde Stephan Ummelen duizenden keren de vragen ‘wie ben je?’ en ‘waar sta je voor?’ Aan eenmanszaakjes en aan grote internationale merken. Aan CEO’s, stichtingen, beursgenoteerde ondernemingen, politici en zelfs kerkgenootschappen. Hij verkocht zijn bureau om met Waardengedreven dieper in te gaan op deze vragen.
In Betekenis & Bullshit doet hij een boekje open over hoe het gesprek over identiteit, zingeving en ethiek gedomineerd wordt door het marketingdenken. Het resultaat is dat veel organisaties beloven om van betekenis te zijn, maar gedoemd zijn om teleur te stellen.
Benieuwd? Pre-order het boek, en ontvang updates over het schrijfproces ↓
Pre-order Stephan's boek 'Betekenis & Bullshit' nu
Onderwerpen:
Purpose, Missie/Visie, (kern)Waarden, Ethiek, Leidinggeven, Organisatiecultuur, Werktrends, Medewerkersbetrokkenheid, Betekeniseconomie, Organisatieverandering, Authenticiteit, Marketing.
Stephan als spreker huren? Dat kan via Het Sprekershuys of De Spreker.
